http://ygt.ir
مجری برگزاری دوره های MBA و آموزش بورس در اصفهان 03136625130
امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
پرداخت انلاین ثبت نام رایگان در همایش MBA ثبت نام همایش رایگان در بورس

بازاریابی تلفنی


 بازاریابی تلفنی
جزئیات

بکار گیری بازاریابی تلفنی امروزه به دلایل مزایایی که دارد روز به روز در حال گسترش است.با استفاده از  اصول و روش های ساده می توان موفقیت در بازاریابی تلفنی را به طور چشم گیری افزایش داد.از جمله این اصول محیط بازاریابی تلفنی است.در این مقاله به این موضوع می پردازیم:

ویژگی های محیط بازاریابی تلفنی :

۱) محیط بازاریابی تلفنی باید مرتب و منظم باشد.

نامرتبی و آشفتگی محیط بیرونی باعث آشفتگی محیط درون (فرد) می شود.محیط اطراف خود را  بهبود ببخشید و به آن روح بدهید.می توانید از یک گلدان زیبا استفاده کنید.میز خود را همواره مرتب و منظم نگاه دارید.پرونده های روی میز خود را نظم ببخشید.آن ها را دسته بندی کنید.شلوغی میز ناخود آگاه باعث آشفتگی ذهن شما می شود و قدرت مذاکره شما را پایین می آورد.هر روز بعد از انتهای ساعت کاری میز خود را برای روز بعد مرتب کنید.این کار را به صورت یک عادت و قانون برای خود در آورید.

هر روز بعد از انتهای ساعت کاری میز خود را برای روز بعد مرتب کنید.

۲)پوشش مناسبی داشته باشید.

یکی از نکاتی که در بازاریابی و فروش تلفنی مورد غفلت واقع می شود پوشش فروشنده و بازاریاب می باشد.او با خود می گوید مشتری که من را نمی بیند و از  لباس و پوشش نامناسب و غیر آراسته استفاده می کند.در فروش تلفنی یک واقعیت مهمی وجود دارد: پوشش شما از پشت تلفن دیده می شود! پوشش و آراستگی شما ناخودآگاه بر روی لحن کلام شما تاثیر می گذارد و مشتری آن را متوجه می شود!!! لحن کلام کسی که پشت تلفن کت شلوار به تن دارد با کسی که لباس راحت پوشیده فرق دارد و مشتری این را متوجه می شود.

پوشش شما از پشت تلفن دیده می شود.

۳) محیط بازاریابی تلفنی باید ساکت و خلوت باشد.

شلوغی و رفت و آمد باعث حواس پرتی فروشنده تلفنی می شود.از سوی دیگر این سر و صدا ممکن است به آن سوی خط تلفن به مشتری انتقال پیدا کند که اصلا جنبه خوبی ندارد.سعی کنید برای بازاریابی تلفنی محیط آرام فراهم سازید .این محیط نباید محل رفت و آمد باشد ،نباید پاتوق و محل رفع خستگی همکاران باشد.

۴) ابزار کار حرفه ایی داشته باشید.

_ کم رنگ ترین جوهر ها از قوی ترین حافظه ها ماندگار تر است.همواره یک دفترچه یادداشت و قلم و خودکار بر روی میز خود داشته باشید و از آن برای یادداشت برداری نکات مهم استفاده کنید.به جای دفترچه یادداشت می توانید از سررسید استفاده کنید تا قرار های آینده خود را در روز مشخص آن یادداشت کنید.دقت داشته  باشید برای پیدا کردن کاغذ یادداشت و قلم و خودکار هرگز نباید مشتری را منتظر بگذارید.

_ کاتالوگ و نمونه محصول (در صورت کوچک بودن) روی میز خود بگذارید.خیلی اوقات باید موردی را از روی کاتالوگ برای مشتری بیان کنید .این کار سرعت عمل شما را بالا می برد.از این مزیت که مشتری شما را نمی بیند استفاده کنید و آمار و ارقام را در دسترس قرار دهید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

_ از یک تلفن خوب استفاده کنید.اگر صدای تلفن ضعیف است،اگر مجبورید به مشتری بگویید بلند تر صحبت کند،اگر صدای شما به خوبی به مشتری نمی رسد و یا تلفن شما نویز دارد همه این ها نشانه این است کع تلفن خود را باید عوض کنید.یادتان باشد که تلفن اصلی ترین ابزار شما برای فروش تلفنی است.می توانید از یک هندز فری استفاده کنید.

_ از صندلی مناسبی استفاده کنید.یادتان باشد شما در تمام طول روز باید  روی صندلی بنشینید.پس از صندلی ارگو نومیک متناسب با ابعاد بدن خود استفاده کنید تا در طول روز احساس خستگی نکنید.

مطلبی که خوانید بخشی از مقدمه کارگاه کاربردی بازاریابی و فروش تلفنی احسان نصیری می باشد. شما می توانید این کارگاه کاملا کاربردی را در شرکت و سازمان خود برگزار کنید.